I haz jobb, tillfälligt iaf..

Ja jag har lyckats få ett kortvarigt jobb på pappas företag. Jobbar från 9-17. Inga sådär suuuperroliga uppgifter jag får men.. det är ju ett jobb och jag får ju i alla fall pengar för det i slutänden och man får ju faktiskt ta lite pauser då och då om man vill. Jag gick tillexempel med pappa på Bosses och köpte glass efter lunchen...
Jag är ju en tillfällit "anställd" på företaget, GoldPen som det heter. Jag sitter oftast i någon annan anställds lilla kontor, tror han är bortrest eller på semester.. Han har i alla fall en smårolig, fast väldigt enkel röd bläckpenna. Pennan är helröd och den har som ett litet "fönster" i mitten av sig så man ska se hur pass mycket bläck som finns kvar. Det fina med det är att det ser ut som riktigt blod, haha .. vet inte varför jag blev så fascinerad av det, brukar inte bli det av blod egentligen, men pennan var halvfull och konsistensen liknade riktigt blod. Satt och kollade på den ganska länge. Funderade på att smyga ner den i väskan först för den var så fin men sedan kom jag på att det var ju trots allt killens penna.. Den kan ju inte bara jag ta .. :P Plus att de antagligen skulle kunna lista ut att det var jag som tog den i sådanna fall eftersom det bara är jag som sitter där just nu xD Såå... fail på det... Får ta ett kort på den istället..
Träffade Linn en kortis efter jobbet idag också. Hon har tydligen skaffat pojkvän, och de har varit tillsammans i snart 2 veckor.. och inget har hon sagt. :C Inte kommer hon att kunna ses så mycket på lovet heller .. eller ja, lov och lov.. men ni förstår vad jag menar. Känns ... trist.
Känns som att ingen varken orkar läsa eller kommentera min blogg.. men vadfan, orkar inte bry mig atm. Det känns ganska skönt att bara skriva av sig ändå.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Haha! Jag hade också villjat ta pennan, fast det kan man ju inte göra liksom :P men konstigt nog tänker man "äääh! det är väll ingen som märker!" just när det gäller fina och ovanliga saker.



...och kul att hon har en boyfriend! Dock vet jag hur det känns när man inte fått veta sånt för ens långt senare, det känns ju rätt surt. Speciellt om man är nära vänner.

2011-06-30 @ 13:34:49
URL: http://sailorsandbows.blogg.se/
Postat av: Camz0r

jaaag läser duuu, men du uppdaterar inte zåååå ofta min lille lurvige vän. Haha nejmen det är kul att läsa när du skriver :)

2011-06-30 @ 22:41:14
URL: http://vemtogmincykelpump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0