trist dag må jag säga..

Det som jag trodde skulle bli en relativt rolig dag .. blev inte så skojs som jag trodde. Vi skulle åka ned till en bonde och fixa till vårat studentflak idag. Först och främst så hade en viss tjej i klassen skrivit ner fel busstid. Hon hade skrivit ned 12.43, men den gick tydligen typ 12.30, så tack vare henne så missade jag, lollo och line den. Nästa skulle inte gå förrän 14.17, så jag ringde henne och skulle försöka lösa det hela med att någon i klassen möjligtvis kunde hämta oss, eftersom de har körkort och ofta åker bil. Men till en början så orkade hon tydligen inte prata med mig utan lade ifrån sig mobilen och gjorde annat samtidigt, och ville inte prata med mig. Jag lade på och ringde igen, då svarade hon. Jag frågade henne om det möjligtvis var någon som skulle kunna hämta oss men tydligen så var det inte hennes problem att fixa, vilket det faktiskt var egentligen, så det fick vi lösa själva. Vi fick tillslut tag på vår underbara bildlärare Annika som kunde skjutsa ut oss till stället vi skulle vara på.
När vi väl kom dit så var vi de första att anlända, på grund av att de andra som åkt med bussen hade missat var de skulle gå av. Så de hamnade en mil ifrån oss, träffade någon där i närheten som sedan slutade med ett "poolparty", eftersom bussen tillbaka till det stället vi skulle vara på skulle ta sig ett tag innan den kom. Det kändes ganska trist att ha missat det..
Vi underhöll oss med att måla ett "lakan" som vi skulle ha på studentflaket, som vi möjligtvis tänkt måla mer på när resten av folket dykt upp.

Efter ca en timme efter att vi anlänt till platsen så dök de andra upp. De hade tydligen redan målat tre andra "lakan", som bestod av att "Vi åkte fel, hamnade i en pool istället" eller liknande. Jag tycker det var lite.. jaha.. med tanke på att typ hälften av klassen missade "poolpartyt", och två skyltar bestod alltså av text om det poolpartyt. Jag trodde vi skulle göra något roligare, typ som något klassiskt citat från våran klass eller någon rolig bild som på pedobear eller vadsom, något som representerade våran klass lite mer. Men tydligen så "dög" det vi hade.
Vi monterade upp de "lakan" vi hade på vårat flak och ungefär mer än så hann vi inte, för då ville alla tydligen hem igen. Så den tid som alla i princip var där var en halvtimme. Det kändes inte riktigt värt att man då släpat ner färger och liknande... Men alla var stressade att åka hem och det hela kändes bara... halvtrist tycker jag, men det fick tydligen "duga". Jag hade ändå velat visa upp något mer färgglatt och roligt... menmen.
Sedan väl på studentdagen så tror jag inte riktigt att man bryr sig om det hela men jag känner ändå att det hade varit roligare att ha lagt ner lite mer tid på flaket... that was my point.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag håller med. Trisst att vi missade det och trisst att typ allt handla om ett himla poolparty som massa inte var med på. Sen så kommer ju typ ingen fatta heller :P bara "vi hamna fel men vi fick bada istället" asså va?

2011-06-08 @ 23:46:01
URL: http://sailorsandbows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0