jag har ... JOBBAT!

HA! Jag har börjat jobba på Burger King! Detni! xD

Jag hade för ca 2 månader sedan skickat in en intresseanmälan om att jag skulle vilja jobba hos dem, i Linköping. Nu, i tisdags frågade dem om jag fortfarande var intresserad av tjänsten och om jag ville komma på intervju, vilket jag gladligen tackade ja till ^^ Det ledde till att chefen, Dani som han heter, ringde upp mig några dagar senare och frågade om jag ville komma in och börja jobba! Självklart! :D

först när jag kom dit skrev jag och chefen på ett anställningsbevis, sedan fick jag lite kläder (superfina :'3 not .. D: keps = muppigt på mig.. ) ah well. jag fick i alla fall byta om och sedan följa med chefen upp (kontor/omklädningsrum finns en våning ner) och först hälsa på alla anställda som var där, sedan visade han mig runt lite, hur saker fungerade och så. Sedan fick en tjej, som-
hette Linnea ( ), visa lite mer detaljerat hur jag skulle göra. Man börjar med kassan, plocka ned mat och sådant till dem som ska ta med maten, torka bord, tömma på och fylla på det som behövs
justja, efter anställningsbeviset skrev jag också in två tillfällen till jag skulle jobba
^^
när man kommit mer in i kassan, vant sig mer kan man få börja att laga maten också (dvs hamburgarna)
Först när jag kom dit skrev jag och Dani, på ett anställningsbevis. Sedan fick jag lite arbetskläder (superfina :'3 not .. D: keps = muppigt på mig.. ) ah well. Jag fick i alla fall byta om och sedan följa med chefen upp (kontor/omklädningsrum finns en våning ner) och först hälsa på alla anställda som var där. Efter det visade han mig runt lite, hur saker fungerade och så. Sedan fick en anställd, som hette Linnea också ;), visa lite mer detaljerat hur jag skulle göra på olika ställen. Man börjar med kassan, fixar pommes, plockar ned mat och sådant till dem som ska ta med maten och självklart till de som ska äta där också, torkar bord, tömmer på och fyller på det som behövs... 
När man kommit mer in i sina arbetssysslor får man även börja arbeta i "köksdelen", alltså göra hamburgarna och den andra maten.
Jobbet är till en början deltid/timmar, men finns stor chans att få fler tillfällen att jobba om man visar att man vill :3

Jag jobbade inte så länge idag (17-20), men helt okej "starttimmar" tycker jag, då det var lagom stressigt också. Vore lite dumt om man fick börja precis i superstresset.. Gissar att de jobbigaste timmarna är mellan 11.30-14.00 och sedan fre/lör sena kvällar/nätter då folk börjar bli lite onyktra.. xD

Mina medarbetare var i alla fall trevliga, och chefen var väldigt snäll han med :3 Jag tror vi kommer komma bra överens! ^^ 

http://www.google.se/imgres?q=burger+king&hl=sv&safe=off&biw=1440&bih=809&gbv=2&tbm=isch&tbnid=EOplgCs2ZOg7tM:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/File:Burger_King_Logo.svg&docid=c17XmlvnhAl6KM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/3a/Burger_King_Logo.svg/300px-Burger_King_Logo.svg.png&w=300&h=300&ei=-sYQT6DzIKaP4gTnk_zYAw&zoom=1&iact=hc&vpx=682&vpy=321&dur=564&hovh=225&hovw=225&tx=140&ty=150&sig=107668722213077180926&page=1&tbnh=132&tbnw=132&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:10,s:0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0