vad vill jag jobba med?!?

Bajs, jag vet verkligen inte vad jag vill satsa på - sökare vidare inom sedan i framtiden.. Jag har knappt någon aning om vad jag vill jobba med; förhoppningsvis, i resten av mitt liv. Jag har idag gjort lite olika intressetest för att få en liite klarare bild av vad jag faktiskt skulle vilja jobba med.. Där kunde man även se hur arbetsmarknaden såg ut för jobben, vad som krävdes för utbildning för dem, osv. Funkade ganska bra, men det fick ju de resultat som jag kanske redan hade tankar kring innan..


(http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Yrke-och-framtid/Tester-och-guider/Intressetest.html)


(http://se.41q.com/)

Jag har ju haft tankar kring förskolelärare, sjukgymnast, barnbok/boksillustratör (vid sidan av annat jobb förmodligen), trädgårdsmästare, florist.. 

Vad skulle jag passa att jobba med?! jag blir galen..

Ibland önskar jag att jag var en sådan människa som visste redan när man var liten vad man ville jobba med; man visste bestämt vilken gymnasieutbildning man skulle gå för att kunna söka vidare till universitetet, vilken universitets utbildning man sedan skulle välja osv.. det vore så mycket enklare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0